Γράφουν οι Αγαπητού Ευρυδίκη και Θεοδωρακοπούλου Ευδοκία-Ειρήνη, μαθήτριες της Γ΄ τάξης.

Η λέξη Ολοκαύτωμα προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό ρήμα ὁλόκαυτέω, και σημαίνει «προσφέρω πλήρως καμμένη θυσία »  στον Θεό. Η λέξη αυτή έχει χρησιμοποιηθεί με τη σημασία του βίαιου θανάτου πολλών ανθρώπων. Τα θύματα του Ολοκαυτώματος ήταν  Αθίγγανοι, Ρομά, ομοφυλόφιλοι, ανάπηρα άτομα, ψυχικά ασθενείς, Σλάβοι της Ανατολικής Ευρώπης, Πολωνοί, Σοβιετικοί αιχμάλωτοι πολέμου, Μάρτυρες του Ιεχωβά και γενικότερα όσοι δεν ανήκαν στην λεγόμενη Αρία φυλή.

Η λέξη αυτή χρησιμοποιήται για την γενοκτονία κυρίως των Εβραίων από τους Ναζι, οι οποίοι υποστήριζαν ότι έπρεπε να νομιμοποιηθεί η άκρως αντιανθρωπιστική και ρατσιστική αντίληψη της εξόντωσης των “άχρηστων ανθρώπων

Οι τρόποι με τους οποίους η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να αποτρέψει τέτοια φρικαλέα εγκλήματα, όπως το Ολοκαύτωμα, είναι οι εξής :

1. Σημαντική είναι η ύπαρξη του άκρως ανθρωπιστικού πολιτεύματος της  δημοκρατίας σε όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία συνιστά τη λύση προβλημάτων μέσω του διαλόγου και όχι μέσω εχθροπραξιών.

2. Όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι αναγκαίο να ενημερώνουν τους πολίτες σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα τα οποία είναι κοινά για όλους τους ανθρώπους (όπως για παράδειγμα το δικαίωμα στη ζωή, στην ελευθερία σκέψης και λόγου, στην εκπαίδευση, στην υγεία κ.α) κατακρίνοντας, καταδικάζοντας και επεμβαίνοντας σε οποιαδήποτε ενέργεια καταπατά τα  δικαιώματα αυτά , προβάλλοντας την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των κρατών δίνοντας το παράδειγμα σε όλους τους πολίτες για το πόσο σημαντικό είναι να μην παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα καθώς ο πόλεμος βρίσκεται έξω από τη δικαιοσύνη και το δίκαιο.

3. Κυρίως όμως ο φορέας που έχει τη δυνατότητα να αποτρέψει τέτοια απάνθρωπα γεγονότα είναι το σχολείο μέσα από την ανθρωπιστική παιδεία και τη συνεργασία όλων των σχολείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οφείλει να γίνει σωστή και αμερόληπτη ενημέρωση στους νέους σχετικά με τα ιστορικά γεγονότα για να αποφευχθεί η ανακύκλωση της ιστορίας. Παράλληλα έχει μέγιστη σημασία οι νέοι από πολύ μικρή ηλικία να καλλιεργούν την ισότητα, την ανεκτικότητα και τον σεβασμό προς όλους τους ανθρώπους, ώστε ως ενήλικες να μπορούν να αντισταθούν σε τέτοιες φασιστικές και απόλυτες αντιλήψεις. Ο καθε παιδαγωγός πρέπει να μαθαίνει στον μαθητή να αγαπάει την ειρήνη και τον άνθρωπο και να μισεί τον πόλεμο. Τέλος τα σχολεία μπορούν να οργανώνουν σεμινάρια, ημερίδες και επισκέψεις σε χώρους, με θέμα τέτοια εγκλήματα ώστε οι νέοι να ενημερωθούν καλύτερα και να ευαισθητοποιηθούν.

Κλείνοντας, αξίζει να τονιστεί ότι όλοι ατομικά και συλλογικά οφείλουμαι να επιδιώκουμαι, με τις επιλογές μας ως πολίτες, τη διασφάλιση του κοινού καλού. Άλλωστε, δεν υπάρχει δρόμος προς την ειρήνη. Η ειρήνη είναι ο δρόμος!

Η εργασία των μαθητριών εντάσσεται στα πλαίσια του προγράμματος:

“Σχολεία – Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. (EPAS)”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *