5ο Γενικό Λύκειο, «Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου»

Ανακοινώθηκε η έκθεση αξιολόγησης των δράσεων των σχολείων, τα οποία συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» κατά το σχολικό έτος 2023-2024. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Έρευνας, Ανάπτυξης και Διαπανεπιστημιακής Συνεργασίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας.

Το πρόγραμμα προωθεί τις Ευρωπαϊκές αξίες, τις ιδέες του Ανθρωπισμού και των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, την ενεργό πολιτειότητα, την πίστη στην τεχνολογία μέσα από περιβαλλοντικά υπεύθυνες πολιτικές, την κοινωνική συμπερίληψη, τη διασύνδεση της εκπαίδευσης με τη βιωματική εμπέδωση της αξίας και του ρόλου των Ευρωπαϊκών πολιτικών θεσμών.

Το 2023-2024 ήταν η δεύτερη συνεχής χρονιά που το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα ως «Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», μετά την περυσινή εξαιρετική προσπάθεια μαθητών και καθηγητών και την αναγορεύσή του σε «Σχολείο- Πρέσβη» και θα συνεχίσει και τη επόμενη σχολική χρονιά, το 2024-2025, μετά και τη φετινή, ακόμη καλύτερη βαθμολογία, που πέτυχε για την ποιότητα των δράσεων που πραγματοποίησε.

Οι άξονες που πραγματοποιήθηκαν δράσεις την σχολική χρονιά 2023-2024 ήταν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ιδιαίτερα η έμφυλη ισότητα και η προστασία των κοινωνικά αδύναμων ομάδων, όπως οι Γυναίκες και εθνοτικές μειονότητες, η ενεργός Πολιτειότητα, η προστασία του Περιβάλλοντος και η Κλιματική Αλλαγή, η δημιουργική ενσωμάτωση των πολιτιστικών επιτευγμάτων του παρελθόντος στο κοινωνικό και πολιτικό παρόν.

Ανάμεσα στις δράσεις μας ήταν η συμμετοχή, για πρώτη φορά, στο 8o Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο στη Ρώμη, τον Δεκέμβριο του 2023, που διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, με εισήγηση των μαθητών του σχολείου μας για την κοινωνική και πολιτική θέση της Γυναίκας στον Αρχαίο κόσμο, στην Αρχαία Αθήνα και Ρώμη και η σημερινή κατάσταση και οι προκλήσεις που χρειάζεται να αντιμετωπίσει η Ε.Ε.

 

 

 

Συμμετείχαμε σε βιωματική αναπαράσταση της λειτουργίας της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με εισήγηση για τα Γυναικεία Δικαιώματα και την Έμφυλη Βία, όπου μαζί με άλλα σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, στάλθηκε Ψήφισμα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για νομοθετική παρέμβαση πάνω στο θέμα των Γυναικείων Δικαιωμάτων.

 

 

Την Ημέρα της Ευρώπης, συμμετείχαμε ηλεκτρονικά με την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο της Γαλλίας, ένα από τα δέκα Ελληνικά σχολεία, για να παρακολουθήσουμε την εορταστική εκδήλωση με συμμετοχή πολλών σχολείων από χώρες της Ε.Ε. με θέμα τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, τα Γυναικεία Δικαιώματα και την Έμφυλη Βία, υπό την προεδρία του Έλληνα Ευρωβουλευτή και τιμώμενη γλώσσα συμμετοχής την Ελληνική γλώσσα, με σημαντικούς ευρωπαίους ομιλητές και την παρουσία της σχετικής ευρωπαϊκής επιτροπής και παρέμβαση των μαθητών μας στο διάλογο που ακολούθησε.

Για την Ημέρα της Ευρώπης οργανώθηκε και στο σχολείο μας ημερίδα για το θέμα του κοινωνικού αποκλεισμού και της έμφυλης Βίας, με καλεσμένη ομιλήτρια την Ελληνίδα Ευρωβουλευτή Έλενα Κουντουρά, μέλος της Ευρωπαϊκής επιτροπής για τα Δικαιώματα και την Ισότητα. Ακολούθησε διάλογος με τους μαθητές και παρουσίαση εισηγήσεων των παιδιών με ανάλογη θεματική.

Για την «φλέγον» ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, συμμετείχαμε στο Μαθητικό συνέδριο που οργανώθηκε από το Γ.ΕΛ. Ρίου, με παρουσίαση Αφίσας με θεματική την ευαισθητοποίηση για την Κλιματική κρίση που σχετίζεται με το Νερό.

 

 

Η διασύνδεση της ιστορικής παράδοσης με το πολυπολιτισμικό ευρωπαϊκό παρόν και η Τοπική Ιστορία με τις συνδηλώσεις της, ήταν το θέμα πολλαπλών εισηγήσεων μαθητών και πολλών μαθητριών του σχολείου μας στο πανελλήνιο συνέδριο Τοπικής Ιστορίας που διοργάνωσε το Π.Λ.Π.Π.

Πραγματοποιήθηκαν ακόμη ποικίλες δράσεις, με θεματικές για το διαχρονικό ρόλο του αθλητικού ιδεώδους, εν όψει και των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, για το ρόλο της Ποίησης στην συναντίληψη και την κατανόηση του κοινωνικού ρόλου της γυναίκας, για το Ολοκαύτωμα και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Ο παιδαγωγικός ρόλος και η επενέργεια σε όλο το μαθητικό προσωπικό, σε μαθητές και καθηγητές, των ευρωπαϊκών και των εθνικών προγραμμάτων, τεκμηριώνεται από τη σύγχρονη παιδαγωγική σε όλο τον κόσμο και είναι από τις βασικές παραμέτρους διαφοροποίησης και ατομικής προσέγγισης του σχολικού προγράμματος, στοχεύοντας στην ολόπλευρη και ουσιαστική συμμετοχή στην παιδαγωγική πράξη.

Τα τιμητικά διπλώματα για τα σχολεία και τους “Πρέσβεις” βρίσκονται σε διαδικασία ετοιμασίας. Η Τελετή αναγόρευσης/απονομής διπλωμάτων θα διοργανωθεί είτε από το σχολείο μας στις εγκαταστάσεις μας, είτε ενδεχομένως με τη συμβολή του EUROPE DIRECT Δυτικής Ελλάδας.

Ως αποτέλεσμα, εκφράζουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια στις μαθήτριες, τους μαθητές, τις καθηγήτριες και τους καθηγητές που συμμετείχαν στην ομάδα EPAS – διατηρούμε, ως 5ο Γενικό Λύκειο Πατρών τον τίτλο μας “Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου” και ονειρευόμαστε ένα καλύτερο και ελπιδοφόρο σχολείο.

Η ομάδα καθηγητριών και καθηγητών του EPAS του 5ου Γενικού Λυκείου


Βασιλική Δαβάνου, ΠΕ03-ΠΕ86, Μαθηματικός-Πληροφορικής

Δημήτρης Καλτσάς, ΠΕ78, Κοινωνιολόγος, Διευθυντής σχολικής μονάδας

Ελεάνα Σαλούστρου, ΠΕ04, Βιολόγος, MSc

Μαρία Δαλαμήτρου, ΠΕ06, Αγγλικής Φιλολογίας, PhD Literature

Μαριάννα Χατζήπαπα, ΠΕ02, Φιλόλογος

Χρήστος Μουτάφης, ΠΕ02, Φιλόλογος, MoA, συντονιστής του προγράμματος

Χρήστος Φελούκας, ΠΕ02, Φιλόλογος, εθελοντής συμμετέχων στο πρόγραμμα

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *