ΟΙ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ 5ου ΓΕ.Λ. ΠΑΤΡΩΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+
Το σχολείο μας ολοκλήρωσε το πρώτο ευρωπαϊκό του πρόγραμμα Erasmus+ με δύο υψηλού επιπέδου κινητικότητες που έλαβαν χώρα την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου.
1-12-2014 έως 7-12-2024 μία ομάδα δώδεκα μαθητών και τεσσάρων εκπαιδευτικών μετακινήθηκαν στο Λύκειο II Liceum Ogólnokształcące στην Κρακοβία της Πολωνίας. Οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα Αγγλικών και Ιστορίας της Τέχνης, ενώ οι συνοδοί εκπαιδευτικοί Μουτάφης Χρήστος (MA), Χατζήπαπα Μαριάννα, Δαβάνου Βασιλική και Σαλούστρου Ελεάννα (MSc) έκαναν jobshadowing σε μαθήματα Ιστορίας, Μαθηματικών και Βιολογίας. Οι μαθητές μας παρουσίασαν στους Πολωνούς μαθητές εργασίες που είχαν ετοιμάσει με θέμα την Ελλάδα στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο και την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στον ελεύθερο χρόνο τους, περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της Κρακοβίας, την εβραϊκή συνοικία και το γκέτο, την περιοχή του Κάστρου και τη χριστουγεννιάτικη αγορά. Σταθμός ήταν οι επισκέψεις τους στο Μουσείο του Όσκαρ Σίντλερ και το στρατόπεδο Άουσβιτς-Μπίρκεναου.
Το πρόγραμμα έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές και εκπαιδευτικούς μας να δούνε τη ρουτίνα ενός άλλου σχολείου σε καθημερινή βάση, να συγκρίνουν προγράμματα σπουδών και βιβλία και να καταγράψουν καλές πρακτικές ενός άλλου εκπαιδευτικού συστήματος. Όλες οι δράσεις αυτού του project είχαν σκοπό να τονώσουν τη συζήτηση γύρω από τη δημοκρατία, άξονας που παραμένει προτεραιότητα του σχολείου μας στα ευρωπαϊκά του προγράμματα.
Ταυτόχρονα, δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν στο Στρασβούργο της Γαλλίας ένα επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα “Εξηγώντας την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις Ευκαιρίες της Στους Μαθητές”. Οι εκπαιδευτικοί Σαμπαζιώτης Μιχαήλ και Κωτσόπουλος Γεώργιος εμβάθυναν σε θέματα όπως: πως εντοπίζουμε ψευδείς ειδήσεις, πώς καλλιεργούμε τον διάλογο και την κριτική σκεψη για την Ευρωπαϊκή Ένωση, πώς επιδιώκουμε κοινές πολιτιστικές αξίες, πώς προστατεύουμε την πολιτιστική κληρονομιά, ποιες δυνατότητες χρηματοδότησης υπάρχουν για σχολεία, ποια είναι η ιστορία της Ένωσης και τα στερεότυπα που ισχύουν εντός της, ποια εκπαιδευτικά βιβλία υπάρχουν, ποια η αξία της ταυτότητας και της πολυμορφίας ταυτόχρονα, ποιες είναι οι προτεραιότητες της ΕΕ για τα επόμενα χρόνια και πώς μπορεί ένα σχολείο να δικτυωθεί με άλλα σχολεία γύρω από αυτές. Οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στην πόλη του Στρασβούργου αλλά και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η κατάρτιση που έλαβαν αναμένεται να βοηθήσει το σχολείο μας να εμβαθύνει στα ευρωπαϊκά προγράμματα, ενσωματώνοντας πάντα τις κοινές ευρωπαϊκές αξίες και τα ιδανικά.
Με την Κοπεγχάγη, το Βερολίνο, την Κρακοβία και το Στρασβούργο κλείνει επιτυχώς το πρόγραμμα
“Point of EU: Enhancing European Identity, Understanding European Projects” .
Όλες του οι κινητικότητες προέβλεπαν δραστηριότητες που βοηθούν στην κατανόηση του τι σημαίνει να ανήκεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα και ποια είναι τα κεκτημένα αγαθά σε αυτήν, σε αντιδιαστολή με το παρελθόν της Ευρώπης.
Ευχαριστούμε ολόψυχα τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα: Αιχμαλωτίδη Μαρία, Γεροπούλου Χριστίνα, Λουκατάρη Εμμανουέλα, Σταμόπουλος Χρήστος, Στασινόπουλος Ελευθέριος, Τριανταφυλλόπουλος Φώτης, Ιωακειμίδη Άρτεμις, Κωτσοπούλου Αναστασία, Παπαδογεωργοπούλου Χρύσα, Λαουρδέκης Αθανάσιος, Στόγιος Ευάγγελος, Τζουμερκιώτης Αθανάσιος.
Με την υποστήριξη του ΙΚΥ, και τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Erasmus+)
Μαρία Δαλαμήτρου, Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας (PhD) 5ου ΓΕ.Λ. Πατρών, Erasmus Coordinator