ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ § 3.4 13/11/2024

Στις 13 Νοεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο 50 Γενικό Λύκειο Πάτρας μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική δράση στο πλαίσιο της διδακτικής πρακτικής και καινοτομίας. Συγκεκριμένα, ο εκπαιδευτικός Μαθηματικών ΠΕ03, Σαμπαζιώτης Μιχαήλ, υλοποίησε μία δειγματική διδασκαλία διάρκειας δύο διδακτικών ωρών στο μάθημα της Άλγεβρας της Β’ Λυκείου και συγκεκριμένα στην παράγραφο 3.4 «Τριγωνομετρικές Συναρτήσεις».

Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο τμήμα Β4 και είχε ως στόχο την ενεργητική εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, μέσα από τη χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας και ψηφιακών εργαλείων. Η καινοτομία της προσέγγισης ενισχύθηκε με τη χρήση του λογισμικού GeoGebra, μέσω του οποίου παρουσιάστηκαν δύο δυναμικές εφαρμογές που βοήθησαν τους μαθητές να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες των τριγωνομετρικών συναρτήσεων με διαδραστικό τρόπο.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες των δύο ατόμων πάνω σε δύο ειδικά διαμορφωμένα φύλλα εργασίας, τα οποία περιλάμβαναν δραστηριότητες διερεύνησης και εφαρμογής της θεωρίας σε συγκεκριμένα σενάρια αλλαγής των παραμέτρων α και β στην συνάρτηση f(x) = αημ(βx) . Στο τέλος της διδασκαλίας, δόθηκε στους μαθητές φύλλο αξιολόγησης, ώστε να καταγραφεί η κατανόηση των εννοιών από τη διδασκαλία, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε και αξιολόγηση του μαθήματος από τους ίδιους τους μαθητές ως προς το ενδιαφέρον και την διάδραση .

Η δειγματική διδασκαλία παρακολουθήθηκε από αρκετούς καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων, γεγονός που συνέβαλε στην ανταλλαγή απόψεων και στην προώθηση της διεπιστημονικής συνεργασίας εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Η δράση αυτή αποτέλεσε ένα επιτυχημένο παράδειγμα αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική πράξη και ανέδειξε τις δυνατότητες της τεχνολογίας στην ενίσχυση της μαθηματικής σκέψης και κατανόησης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *