«Δράσεις Ενεργού Πολίτη» Πληροφορική Β΄ Λυκείου

Στο πλαίσιο της εφαρμογής του νέου Προγράμματος Σπουδών γαι το μάθημα της Πληροφορικής της Β΄ Λυκείου:

«Δράσεις Ενεργού Πολίτη»

οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β1 και Β2 του σχολείου μας σχεδίασαν και υλοποίησαν εργασία με θέμα:

   “Η Κλιματική Αλλαγή”

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά ζητήματα της εποχής μας. Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι οι επιπτώσεις της είναι ήδη ορατές σε όλο τον πλανήτη, επηρεάζοντας το κλίμα, τη φύση και την ανθρώπινη ζωή. Η κύρια αιτία της είναι η ανθρώπινη δραστηριότητα, και αν δεν αναλάβουμε δράση άμεσα, οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για τις επόμενες γενιές.

Αιτίες της Κλιματικής Αλλαγής

Η κλιματική αλλαγή προκαλείται κυρίως από την αύξηση των αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα, τα οποία παγιδεύουν τη θερμότητα και αυξάνουν τη θερμοκρασία της Γης. Οι βασικές αιτίες περιλαμβάνουν:

  • Καύση ορυκτών καυσίμων (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, κάρβουνο) για παραγωγή ενέργειας.
  • Αποψίλωση των δασών, που μειώνει την ικανότητα απορρόφησης του διοξειδίου του άνθρακα (CO?).
  • Γεωργία και κτηνοτροφία, που απελευθερώνουν μεθάνιο και άλλα αέρια του θερμοκηπίου.
  • Βιομηχανικές δραστηριότητες και παραγωγή απορριμμάτων, που επιβαρύνουν το περιβάλλον.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής είναι ήδη εμφανείς και επηρεάζουν κάθε πτυχή της ζωής στον πλανήτη:

  • Ακραία καιρικά φαινόμενα όπως καύσωνες, καταιγίδες, πλημμύρες και ξηρασίες.
  • Άνοδος της στάθμης της θάλασσας, απειλώντας παράκτιες περιοχές.
  • Μείωση της βιοποικιλότητας, με εξαφάνιση ειδών και καταστροφή οικοσυστημάτων.
  • Επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία, όπως αναπνευστικά προβλήματα και εξάπλωση ασθενειών.
  • Οικονομικές συνέπειες, καθώς οι φυσικές καταστροφές πλήττουν τις υποδομές και την αγροτική παραγωγή.

         Τρόποι Αντιμετώπισης

Για να περιοριστούν οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, απαιτούνται άμεσες και συλλογικές δράσεις:

  • Μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ήλιος, αέρας, υδροηλεκτρική ενέργεια).
  • Αναδάσωση και προστασία των δασών, ώστε να απορροφάται περισσότερο CO?.
  • Βιώσιμη γεωργία και κατανάλωση, μειώνοντας τη σπατάλη τροφίμων και την εντατική κτηνοτροφία.
  • Ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, προωθώντας την ανακύκλωση και τη μείωση αποβλήτων.
  • Ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των πολιτών για την προστασία του περιβάλλοντος.

Συμπέρασμα

Η κλιματική αλλαγή είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα που απαιτεί άμεση δράση. Κάθε άνθρωπος, επιχείρηση και κυβέρνηση έχει ρόλο στην προστασία του πλανήτη. Μέσα από βιώσιμες πρακτικές, τεχνολογικές καινοτομίες και περιβαλλοντική συνείδηση, μπορούμε να μειώσουμε τις επιπτώσεις της και να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο μέλλον για όλους.


Με τη βοήθεια των διαδραστικών πινάκων που υπάρχουν στις αίθουσες, μαθητές/τριες του Β΄1 και Β΄2 πήραν για λίγο τη θέση του διδάσκοντα και πραγματοποίησαν ωριαία  παρουσίαση των εργασιών τους σε ολα τα τμήματα της Α΄Λυκείου και στα υπόλοιπα τμήματα της Β΄Λυκείου.

Μέσα από μια  διαφορετική εκπαιδευτική εμπειρία και στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, ενημέρωσαν, ευαισθητοποίησαν και μετέδωσαν τις γνώσεις τους στους συμμαθητές τους, εμπλέκοντάς τους σε έναν επικοδομητικό διάλογο.

Ακολουθούν οι εργασίες των μαθητών και των μαθητριών

Άνθρωπος, περιβάλλον και κλιματική αλλαγή. (Α΄ Μέρος) Άνθρωπος, περιβάλλον και κλιματική αλλαγή. (Β΄ Μέρος) Ηλεκτρονικά απόβλητα και κλιματική αλλαγή.
Aποτύπωμα της βιομηχανίας της μόδας στην κλιματική αλλαγή. Πάτρα και κλιματική αλλαγή

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Δαβάνου Βασιλική, Μαθηματικός-Πληροφορικής

Ακολουθούν στιγμιότυπα από τις παρουσιάσεις των εργασιών στα υπόλοιπα τμήματα του σχολείου:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *