Δεκαπέντε λόγοι γιατί πρέπει ένα παιδί να συμμετέχει σε πρόγραμμα Erasmus, από τους μαθητές μας που γύρισαν από κινητικότητα στο Lycee Condorcet της πόλης Belfort στη Γαλλία.
Οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες περιγράφουν την ωραιότερη στιγμή του προγράμματος Erasmus.
Η ωραιότερη στιγμή του προγράμματος ήταν…:
“… η επίσκεψη στο Ευρωκοινοβούλιο. Η επίσκεψη στο Ευρωκοινοβούλιο στο Στρασβούργο βοηθά στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της ΕΕ, ενισχύει την ευρωπαϊκή συνείδηση και προσφέρει μια εκπαιδευτική εμπειρία με ιστορική και πολιτική αξία.” – Χρήστος Κουκής.
“…η τρίτη μερα στο γαλλικό σχολείο. Εκείνη τη μέρα είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω ένα μάθημα αγγλικών και μπόρεσα να συγκρίνω το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα με το ελληνικό.” – Σήλια Παναγιωτοπούλου
“…οι μονοήμερες εκδρομές που πηγαίναμε. Το Στρασβούργο, τα χωριά της Αλσατίας, το Φράιμπουργκ και οι πολιτισμοί τους”. – Ζωή Νικολετάτου
“…όταν ήρθε μια παρέα Γάλλων μαθητών και μας μίλησαν, κάτι που με έκανε να καταλάβω πόσα κοινά είχαμε, και μου άρεσε που κρατήσαμε επαφές με αυτά τα παιδιά.” – Μαρία Βαλερά
“…οι ώρες του σχολείου, όπου μπορείς να μιλήσεις με άτομα που έχουν διαφορετικές συνήθειες και διαφορετικό τρόπο ζωής και να ζήσεις με αυτόν τον τρόπο ζωής έστω και για λίγο.” – Κυριακή Τομαρά
“…που είχαμε την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε διάφορα μαθήματα. Ήρθα σε επαφή και γνώρισα τα παιδιά που ήταν όλα δεκτικά και έδειξαν ενδιαφέρον να μάθουν για την Ελλάδα.” – Αναστασία Ρήγα
“…η καθημερινότητα στο σχολείο και η συναναστροφή μου με τους Γάλλους!” – Αθανασία Κυριτσοπούλου.
“…όταν επιτέλους έφτασε η ώρα να γνωρίσουμε τα παιδιά αυτά από τη Γαλλία και να ανταλλάξουμε γνώμες και ιδέες μαζί τους.” – Γαρυφαλλιά Τσιακοπούλου
“…όταν χωριστήκαμε σε μικτές ομάδες, αποτελούμενες από μαθητές του προγράμματος Erasmus από τη Γαλλία και την Ελλάδα. Στο πλαίσιο μιας δημιουργικής δραστηριότητας, αντιμετωπίσαμε ένα φανταστικό σενάριο, σύμφωνα με το οποίο είχαμε παγιδευτεί στη Σελήνη και έπρεπε να κατατάξουμε σε σειρά προτεραιότητας τα διαθέσιμα εφόδια, προκειμένου να εξασφαλίσουμε την επιβίωσή μας. Η διαδικασία ξεκίνησε ατομικά και στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ομαδική. Η δραστηριότητα αυτή μού προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς αποτέλεσε την αφορμή για την έναρξη ουσιαστικής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των συμμετεχόντων. Ακολούθως, οι μικρότερες ομάδες συγχωνεύτηκαν σε μεγαλύτερες, γεγονός που συνέβαλε περαιτέρω στην ενίσχυση της συνεργασίας και της ομαδικότητας.” – Μαριάννα Σωτηροπούλου
“…η εμπειρία του να ζεις έστω και για λίγες μέρες σε μια ξένη χώρα, γιατί ενισχύει την αυτονομία, την προσαρμοστικότητα και την κοινωνικότητα, ενώ παράλληλα προσφέρει τη δυνατότητα να μάθεις ή να εξασκήσεις μια ξένη γλώσσα. Το καλυτερο ομως απόκομμα του Erasmus ειναι οτι δεν είναι απλώς μια ακαδημαϊκή ανταλλαγή, είναι μια εμπειρία ζωής που καλλιεργεί τη διεθνή συνείδηση, δημιουργεί φιλίες από όλο τον κόσμο και ενισχύει τις προοπτικές απασχόλησης στο μέλλον.” – Ράνια Κουντουρή
“…η γνωριμία με τους μαθητές από την Γαλλία, η γνωριμία με την κουλτούρα τους και η σύγκριση του γαλλικού με το ελληνικό σχολείο.” – Σήλια Σταυροπούλου
“…η αλληλεπίδραση με τους ξένους μαθητές. Ξεχωριστή εμπειρία.” – Βασιλική Αλεξανδρίδη
“…η επίσκεψη μας στο Στρασβούργο. Αναφορά σε μια από τις πιο όμορφες πόλεις της Ευρώπης και τολμώ να πω, προσωπικά, όλου του κόσμου! Στην πόλη αυτή επίσης βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο οποίο και εμείς βρεθήκαμε πραγματοποιώντας μια μεγάλη μου επιθυμία την οποία είχα χρόνια τώρα. Η εμπειρία δεν με απογοήτευσε! Όλες οι προσδοκίες μου ξεπεράστηκαν μάλιστα! Γενικά πραγματικά πέρασα υπέροχα και νιώθω ευγνώμων που είχα την ευκαιρία να ζήσω κάτι τόσο ξεχωριστό σαν το πρόγραμμα Erasmus!” – Αντρέας Μανίκας
“…όταν επιτέλους γνωρίσαμε τα παιδιά του γαλλικού σχολείου. Στην αρχή πίστευα πως θα είναι πολύ διαφορετικά από μένα. Όμως έκανα λάθος. Παρόμοια ενδιαφέροντα, εντυπωσιακές απόψεις και κριτική. Ακόμη και οι ιδέες τους με κέντρισαν και με έκαναν να αντιληφθώ ορισμένα ζητήματα με διαφορετική οπτική. Ενα πρόγραμμα Erasmus είναι κάτι παραπάνω από μια απλή εκδρομή. Ναι μεν οι πόλεις και τα αξιοθέατα μπορεί να είναι μαγευτικά αλλά δεν είναι εκεί το καλύτερο χαρακτηριστικό. Είναι η επαφή με άτομα διαφορετικής εθνικότητας και η δυνατότητα να καταλάβεις πώς μαθαίνουν, πώς συμπεριφέρονται, πώς ζουν. Ακόμη και πληροφορίες για την κουλτούρα τους, τις οποίες μόνο οι ίδιοι μπορούν να σου τις παρουσιάσουν ως έχουν.” – Θανάσης Πανουτσόπουλος
“…όλα. Ήταν όλα τέλεια.” – Αδαμαντία Κόκκα
Η κινητικότητα στο Belfort περιλάμβανε μαθήματα τεσσάρων ξένων γλωσσών στο σχολείο Lycee Condorcet, ένα πρότζεκτ-padlet πολιτειακής επίγνωσης για τη δημοκρατία στην Ελλάδα και τη Γαλλία που δημιουργήθηκε ομαδοσυνεργατικά από Έλληνες και Γάλλους μαθητές, μία οργανωμένη ξενάγηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, μονοήμερες εκδρομές στα χωριά της Αλσατίας και τον Μέλανα Δρυμό (Freiburg), και πολλές περιηγήσεις και από κοινού δραστηριότητες με τους Γάλλους μαθητές στο Belfort. Με ενδιάμεσους σταθμούς την Μπολόνια και την Πάρμα στην Ιταλία και τη Λουκέρνη στην Ελβετία, οι μαθητές μας ταξίδεψαν σε τέσσερις χώρες και πιστεύουν ομόφωνα πως το πρόγραμμα Erasmus είναι μοναδική ευκαιρία για κάθε έφηβο μαθητή.