Ενημέρωση σχετικά με συμπληρωματική προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές, με το σύστημα των εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο, το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, όσον αφορά τον αριθμό εισακτέων.

Ενημέρωση σχετικά με συμπληρωματική προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές- με το σύστημα των εξετάσεων

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΣΕΙ ΣΣΑΣ ΣΑΝ ΑΣΣΥ 2024

Εργασίες Λογοτεχνίας – Β΄Τετράμηνο

Οι μαθητές/τριες  των τμημάτων Α1 και Α3, κατά τη διάρκεια του Β΄ τετραμήνου,  με την παρότρυνση και επιμέλεια της καθηγήτριας τους Πετροπούλου Σταυρούλας ΠΕ02, εκπόνησαν μια πρωτότυπη εργασία (ομαδική ή ατομική) στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα δημιούργησαν το δικό τους  βιβλίο στηριζόμενοι στη βιογραφία και στο έργο νεοελλήνων ποιητών (πρώτο ενικό πρόσωπο- αυτοβιογραφία), με αποτέλεσμα  τη σύνδεση των μαθητών/τριών με τη νεοελληνική ποίηση, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα την αξία της συνεργασίας προκειμένου να επιτύχουν τον τελικό στόχο τους. Ενδεικτικά παρουσιάζονται εργασίες των μαθητών/τριών και από τα δύο τμήματα.

Επιπλέον παρουσιάζεται και η δημιουργική προαιρετική εργασία του μαθητή Γιαννέα Κωνσταντίνου του Α2 στην Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και συγκεκριμένα σε αποσπάσματα των Ελληνικών του Ξενοφώντα τα οποία οπτικοποίησε με σκίτσα του.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Εργασίες – Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο (Α΄ και Β΄ Τετράμηνο)

Οι μαθητές/τριες  των τμημάτων Β2 και Β3, κατά τη διάρκεια του Α΄ και Β΄ τετραμήνου (σχολ. έτος 2023-2024), με την παρότρυνση και επιμέλεια της καθηγήτριας τους Πετροπούλου Σταυρούλας ΠΕ02, εκπόνησαν μια πρωτότυπη εργασία (ομαδική ή ατομική) στο πλαίσιο του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών.

Συγκεκριμένα ασχολήθηκαν με τις τραγωδίες των τριών τραγικών ποιητών μας (Αισχύλου, Σοφοκλή, Ευριπίδη), τους ηθοποιούς που ενσάρκωσαν τους τραγικούς ήρωες, τον ρόλο της γυναίκας και του άνδρα στο αρχαίο θέατρο, τις σύγχρονες παραστάσεις του αρχαίου δράματος, με αποτέλεσμα  τη σύνδεση των μαθητών/τριών με το αρχαίο ελληνικό δράμα, τους ποιητές, τους σύγχρονους θεράποντες/ίδες του και την καλλιέργεια των ιδιαίτερων δεξιοτήτων τους (δημιουργία σκίτσων, αφίσας και ζωγραφιών),  ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα την αξία της συνεργασίας προκειμένου να επιτύχουν τον τελικό στόχο τους.

Ενδεικτικά παρουσιάζονται εργασίες των μαθητών/τριών των δύο τμημάτων και από τα δύο τετράμηνα, καθώς και ασκήσεις δημιουργικής γραφής.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Κοινωνία Μαθητική – Φύλλο 33 Σχολ. Έτος 2023-2024

Φύλλο 33 – Σχολ. Έτος 2023-2024

Η ιστορία της εφημερίδα μας από το Σχολικό Έτος 1988-89 έως σήμερα.

 Φύλλα εφημερίδας _ Βραβεία

5ο ΛΥΚΕΙΟ ΕΝ ΧΟΡΩ

Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς (2023-2024) λειτούργησε στο σχολείο μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα παραδοσιακών  χορών της πατρίδας μας με τίτλο:

“ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ, ΤΟ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ.ΕΝΑ  ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΤΩΝ  ΧΟΡΩΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ”.

Σε αυτό συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες και από τις τρεις τάξεις του Λυκείου μας.

Υπεύθυνος του προγράμματος ήταν ο κ. Χριστογιάννης Ιωάννης (ΠΕ11), με τη συνδρομή των εκπαιδευτικών Γιαννοπούλου Δήμητρας (ΠΕ04.02) και Πετροπούλου  Σταυρούλας (ΠΕ02).

Κάθε Σάββατο απόγευμα η χορευτική ομάδα  συγκεντρωνόταν στο Γυμναστήριο του σχολείου για να εντρυφήσει στην παράδοση. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τους παραδοσιακούς χορούς και  την ιστορία τους, διασκέδασαν, δημιούργησαν μια χαρούμενη ομάδα, ανέπτυξαν φιλίες, ήρθαν πιο κοντά με τους εκπαιδευτικούς τους και πέρασαν δημιουργικά τον χρόνο τους.

Ένα κομμάτι της δουλειάς τους παρουσιάσθηκε επιτυχώς στην εορτή της 25ης Μαρτίου. Ευχόμαστε τα ρυθμικά βήματά τους να ακουστούν και την επόμενη χρονιά, ενώ αποχαιρετούμε τους/τις χορευτές/τριες της Γ’ Λυκείου με τις καλύτερες ευχές μας για πρόοδο και επιτυχία  στον χορό της ζωή τους!

Συγχαρητήρια σε όλους! Του χρόνου πάλι μαζί!

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ,ΤΟ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ.

video_1, videο_2

5ο Γενικό Λύκειο Πάτρας

Το σχολείο μας στο πρόγραμμα “Σχολεία – Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. (EPAS)”

Οι δράσεις μας

Σχ. Έτος 2023-24

Μαζέψαμε τα σκουπίδια των άλλων και μας άρεσε…

Παρασκευή 19 Απριλίου ώρα 8:45 μας άφησαν τα λεωφορεία στην ανατολική προβλήτα της παραλίας της Παναγοπούλας. Είχαμε χωριστεί σε ομάδες. Αφού προμηθευτήκαμε σακούλες και γάντια απλωθήκαμε σε όλη την παραλία. Το πρόγραμμα ήταν να περπατήσουμε από την ανατολική προβλήτα μέχρι την δυτική προβλήτα. Στη συνέχεια βόλτα στο Ψαθόπυργο για αναψυκτικό καφέ ουζάκι ή φαγητό….

Η διαδικασία συλλογής σκουπιδιών είναι ατελείωτη. Δηλαδή δεν έχει τέλος στον χωροχρόνο, δυστυχώς. Γιατι; Γιατί τα σκουπίδια και οι ασυνείδητοι δεν τελειώνουν, αναπαράγονται με πολύ έντονο ρυθμό. Πάντα θα υπάρχουν κάπου σκουπίδια που περιμένουν τα μαζευτούν… Ακόμα και εκεί που τα μάζεψε κάποιος, κάποιος άλλος θα ξαναρίξει, επειδή ο ασυνείδητος θα σκεφθεί «αφού τα μαζεύουν άλλοι, εγώ πετάω». Ή δεν θα πει τίποτα γιατί το πέταγμα του σκουπιδιού στο έδαφος είναι η προέκταση του χεριού του, είναι φυσική κίνηση χωρίς ηθικές και συνειδησιακές αναστολές. Είναι θέμα κουλτούρας…

Το μάζεμα δεν τελειώνει ποτέ. Ακόμα και εκεί που μαζεύεις , και νομίζεις ότι έχεις τελειώσει, με την άκρη του ματιού σου, θα δεις άλλο ένα σκουπιδάκι λίγο πιο πέρα, που πριν δεν φαινόταν, γιατί ήταν πλακωμένο με χώματα και εξείχε μόνο το καπάκι κλπ.

Εκτός από γυμναστική, μαζεύοντας σκουπίδια δίνεις, το καλό παράδειγμα και από τους 100 που θα σε δουν, αν έστω και ένας σκεφτεί να κάνει το ίδιο, ή ακόμα καλύτερα, αν έστω και ένας σταματήσει να πετάει το σκουπίδι, μόνο κέρδος θα είναι (ένας ευαίσθητος ακόμα).

Το μάζεμα σκουπιδιών έχει πολλά καλά. Μεταξύ άλλων προσφέρει συγκινήσεις και ποικιλία συναισθημάτων. Όταν δω το μπουκαλάκι, το άδειο ποτηράκι φραπέ, το μωρόμαντηλο, τη μασκούλα στο έδαφος, ανεβάζω θερμοκρασία. Όταν σκύβεις να το μαζέψεις, στολίζεις με μια γενναιόδωρη βρισιά τον ένοχο. Όταν το βάλεις στη σακούλα, ο θυμός μετατρέπεται σε ικανοποίηση και προχωράς προς το επόμενο. Μήπως να το σκεφτείτε κι εσείς;

No Images found.

Υποβολή ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων, έτους 2024

Υποβολή ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις

Επιμορφωτική ημερίδα

Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, το πρόγραμμα MOTIVATE – Motivating teachers4Europe και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας διοργάνωσαν διήμερη επιμορφωτική δράση στις 11-12 Απριλίου 2024, σχετικά με την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης σε θέματα που αφορούν την Ε.Ε. και την ανάπτυξη της ενεργού ευρωπαϊκής πολιτειότητας στην εκπαίδευση με απώτερο στόχο την ενίσχυση του προφίλ του αυριανού ευρωπαίου πολίτη.

Στο σεμινάριο κεντρική ομιλήτρια ήταν η Καθηγήτρια του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και ακαδημαϊκή συντονίστρια του προγράμματος Jean Monnet Motivating Teachers 4 Europe, Δρ. Φωτεινή Ασδεράκη ενώ υπήρξαν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις από όλους τους εισηγητές μεταξύ των οποίων η Επικεφαλής του Europe Direct, Μαρία Βουτσινά, η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΤΕΕΑΠΗ Πανεπιστήμιου Πατρών, Ευγενία Αρβανίτη, ο τ. Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΕΑΠΗ Π.Π. Γιάννης Καραντζής, και η προωθήτρια ευρωπαϊκών προγραμμάτων της ΠΔΕΔΕ, Έλενα Σαρλή.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Έρευνας και Καινοτομίας της ΠΔΕ, Τάκης Παπαδόπουλος, συμμετείχε ενεργά στη συζήτηση για το ρόλο που διαδραματίζει η τοπική αυτοδιοίκηση και ειδικότερα η ΠΔΕ μέσω του Europe Direct στην υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών γύρω από τα παραπάνω ζητήματα.

Στην ημερίδα συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί κ. Δαβάνου Βασιλική ΠΕ03-ΠΕ86, κ. Μουτάφης Χρήστος ΠΕ02 και Φελούκας Χρήστος ΠΕ02, καθώς συμμετέχουν στα ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποιούνται στο σχολείο μας.

Η εκδήλωση στον τοπικό τύπο Πελοπόννησος

07/04/2024 έως 10/04/2024 Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 5ου ΓΕΛ στο σεμινάριο του Εβραϊκού Μουσείου και του The Olga Lengyel Institute for Holocaust Studies and Human Rights (TOLI)

Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 5ου ΓΕΛ στο σεμινάριο του Εβραϊκού Μουσείου και του TOLI Από τις 7 μέχρι τις 10 Απριλίου 2024, το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος σε συνεργασία με το The Olga Lengyel Institute for Holocaust Studies and Human Rights (TOLI), και με τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οργάνωσε το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο:

“Μαθήματα από το Παρελθόν – Δράσεις για το Μέλλον”

 Διδάσκοντας για το Ολοκαύτωμα και την Κοινωνική Δικαιοσύνη» για 35 εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα. Φέτος συμμετείχαν οι καθηγήτριες και καθηγητές του σχολείου μας, κ. Δαβάνου Βασιλική ΠΕ03-ΠΕ86, κ. Μουτάφης Χρήστος ΠΕ02 και κ. Σαλούστρου Ελένη ΠΕ04.04.

Το αντικείμενο του συνεδρίου είναι η διδασκαλία στο σχολείο του Ολοκαυτώματος και των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Τα τελευταία δυο χρόνια έχουμε αναλάβει δράσεις στο σχολείο μας για την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ένα μοναδικό ιστορικό γεγονός, το Ολοκαύτωμα.

Ταυτόχρονα το Ολοκαύτωμα αποτελεί άξονα μελέτης των δυο ευρωπαϊκών προγραμμάτων που εξελίσσονται στο σχολείο μας, του προγράμματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ΕΡΑS και του προγράμματος ευρωπαϊκής ακαδημαϊκής κινητικότητας Erasmus +. Καθόλη τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν επιστημονικές εισηγήσεις από κορυφαίους ιστορικούς, μαρτυρίες και καινοτόμα σχέδια μαθήματος ενώ είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε πολλά εργαστήρια παραγωγής πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού.

Η επιλογή των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στο σεμινάριο γίνεται με αυστηρά επιστημονικά κριτήρια και αποτελεί ευτυχή συγκυρία και επιβράβευση, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο παραπάνω σεμινάριο. Ως επιστέγασμα της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στο σεμινάριο, θα πραγματοποιηθούν δράσεις με θέμα το Ολοκαύτωμα στην επόμενη σχολική χρονιά. Ήταν αναμφίβολα μια τιμητική και παραγωγική συμμετοχή.

No Images found.

11/04/2024 Συμμετοχή του 5ου Γενικού Λυκείου Πατρών στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου.

Την Πέμπτη, 11 Απριλίου 2024, το σχολείο μας συμμετείχε διαδικτυακά στην συνεδρίαση στο Ημικύκλιο του Ευρωκοινοβουλίου, ένα από τα 10 σχολεία από την Ελλάδα, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκδήλωση με προεδρεύοντα τον κ. Δημήτρη Παπαδημούλη, αντιπρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν μαθητές από πολλές χώρες της Ευρώπης σε μια εμβριθή συζήτηση για τα Γυναικεία Δικαιώματα και τη Βία εναντίον των Γυναικών. Οι απόψεις που εκφράστηκαν κατέδειξαν το μέγεθος του προβλήματος ενώ ο Αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου, κ. Παπαδημούλης, αναφέρθηκε σε όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν προωθηθεί για να βελτιώσουν την χαίνουσα κατάσταση.

Οι Junior Ambassadors με τις τοποθετήσεις και τις ερωτήσεις τους, κατέγραψαν την αγωνία της νέας γενιάς στο ζήτημα της έμφυλης βίας, που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ανησυχητική αύξηση. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να ανταλλάξουν απόψεις με μαθητές άλλων χωρών πάνω στο φλέγον αυτό ζήτημα.

Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος EPAS, στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας.

04/04/2024 Διαδικτυακή Ημερίδα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Φυλετική Ισότητα

Ημέρα της Ευρώπης

Την Τετάρτη, 4 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή Ημερίδα στα πλαίσια εορτασμού της Ημέρας της Ευρώπης με επίσημη προσκεκλημένη την ελληνίδα Ευρωβουλευτή, κ. Έλενα Κουντουρά.

Η κυρία Κουντουρά είναι αν. μέλος της επιτροπής Δικαιωμάτων των Γυναικών και Ισότητας των Φύλων στο Ευρωκοινοβούλιο και είχαμε την ευκαιρία να την παρακολουθήσουμε σε μια ενδελεχή ενημέρωση τόσο για τους Θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και συγκεκριμένα για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της Ευρώπης αναφορικά με την προστασία των Γυναικείων Δικαιωμάτων και του περιορισμού της Έμφυλης Βίας.

Οι μαθητές του σχολείου μας, αφού ενημερώθηκαν για τις τελευταίες παρεμβάσεις της Ευρώπης στο θέμα, είχαν την ευκαιρία να θέσουν τα δικά τους ερωτήματα στην κυρία Κουντουρά και να αντιληφθούν το μέγεθος του προβλήματος και τις απαραίτητες ενέργειες και πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν. Ήταν μια άκρως ενδιαφέρουσα και κατατοπιστική ενημέρωση από μια Ευρωβουλευτή που ασχολείται διεξοδικά με το θέμα.

Μετά το πέρας της σύνδεσης με την Ευρωβουλή, οι μαθητές του σχολείου μας, Junior και Senior Ambassadors αλλά και οι εθελοντές του προγράμματος της Ευρωβουλής, είχαν τη δυνατότητα να διαγωνιστούν σε ένα άκρως διασκεδαστικό ψηφιακό παιχνίδι που έλεγχε τις γνώσεις όλων τόσο για την ιστορική διαδρομή της Ε.Ε. όσο και των θεσμών της. Φυσικά και υπήρξαν εξαιρετικές επιδόσεις!

Η δράση οργανώθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος EPAS, στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας.

31/01/2024 Διδακτική επίσκεψη στο Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος στην Αθήνα

27 Ιανουαρίου – Ημέρα Μνήμης Ολοκαυτώματος

Στις 27 Ιανουαρίου 1945, σοβιετικά και αμερικανικά στρατεύματα απελευθερώνουν το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς.Για τον εορτασμό του γεγονότος, κάθε 27η Ιανουαρίου στα σχολεία γίνονται εκδηλώσεις αφιερωμένες στη μνήμη του Ολοκαυτώματος.

Φέτος, στο 5ο ΓΕ.Λ. Πατρών, την εκδήλωση ανέλαβε το Α2, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Δαλαμήτρου Μαρίας (ΠΕ06), η οποία υλοποίησε σχετικό πρόγραμμα για το Ολοκαύτωμα με τους μαθητές του τμήματος.  To πρόγραμμα ολοκληρώθηκε κατά η διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και αφορούσε  στη μελέτη, στην Αγγλική γλώσσα, λογοτεχνικών κειμένων, συνεντεύξεων ή βιβλίων Ιστορίας σχετικών με τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο και την Εβραϊκή κοινότητα.

Στη σχολική κοινότητα παρουσιάστηκε πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό από το Μουσείο Yad Vashem (Ιερουσαλήμ) και αφίσες σχετικές με το Ολοκαύτωμα, ενώ για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων διενεργήθηκε, την ίδια μέρα, ερωτηματολόγιο με τους μαθητές σχετικά με τη δημοκρατική τους συνύπαρξη στην τάξη και συζήτηση σε πραγματικό χρόνο για ζητήματα ισότητας, συμπερίληψης, διαμεσολάβησης, αξιοπρέπειας και δημοκρατίας.

Το πρόγραμμα έκλεισε έναν μήνα αργότερα με τη διδακτική επίσκεψη των μαθητών, συνοδεία εκπαιδευτικών, στο Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος στην Αθήνα και την παρακολούθηση, εκεί, διδακτικού προγράμματος σχετικού με το τι σημαίνει Ολοκαύτωμα.  Η επίσκεψη χρηματοδοτήθηκε από το ίδρυμα TOLI (The Olga Lengyel Institute) που προωθεί τη μελέτη του Ολοκαυτώματος και των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και στηρίζει στις δράσεις τους εκπαιδευτικούς που παρακολουθούν τα σεμινάριά του ανά τον κόσμο.  Το σεμινάριο του TOLI που πραγματοποιήθηκε το 2023 στην Αθήνα παρακολούθησε η εκπαιδευτικός του 5ου ΓΕ.Λ. Πατρών Δαλαμήτρου Μαρία.

Συμμετοχή του σχολείου μας στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο, με θεματικό άξονα:” Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου”.

Το σχολείο μας συμμετείχε στο «2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο» που πραγματοποιήθηκε στο Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών από 18 μέχρι 20 Απριλίου 2024. Στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Πολιτιστικής Εκπαίδευσης συμμετείχαν 394 σχολικές μονάδες Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό,  οι οποίες συνεργάστηκαν για την υλοποίηση του Συνεδρίου Τοπικής Ιστορίας  με θεματικό άξονα:

«Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου».

Οι σχολικές μονάδες εκπόνισαν ερευνητικές εργασίες, έργα δημιουργικής γραφής, εικαστικά, δρώμενα, ψηφιακές αφηγήσεις, μουσικές παραγωγές, βιωματικά εργαστήρια, πάνω στις εξής υποενότητες της βασικής θεματικής:

α) Τοπική ιστορία και εθιμικές τοπικές συνήθειες
β) Μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι
γ) Τοπική Λογοτεχνία/ Συνδεδεμένοι με τον τόπο λογοτέχνες
δ) Τέχνες και αρχιτεκτονική
ε) Τοπική ιδιομορφία: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον
στ) Οικονομική ζωή/ εμπορική δραστηριότητα
ζ) Εξέχουσες μορφές του τόπου.

 

Το σχολείο μας συμμετείχε στο Συνέδριο στις 18 Απριλίου 2024 με τέσσερις εργασίες.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Τίτλος 1ης εργασίας:

«Τα τοπόσημα της Πάτρας διηγούνται την     Ιστορία της»

Ονόματα των συγγραφέων – μαθητών/τριών

Κανελλοπούλου Βασιλική, Κατριμπούζα Θεοδώρα, Κόκκα Αδαμαντία Κουντουρή Ουρανία, Λαζανά Νικολία, Λουκατάρη Εμμανουέλα, Νικολοπούλου Νικολία,Παπαδημητροπούλου Παναγιώτα, Παπαδογεωργοπούλου Χρύσα, Ρήγα Αναστασία, Σακάτου Χριστίνα Σπηλιοπούλου Ελένη , Σταθόπουλος Γεώργιος-Ανδρέας , Σταθάτος Άγγελος.

Επιβλέπων Εκπαιδευτικός: Μουτάφης Χρήστος (ΠΕ02)

Συνεργάτες Εκπαιδευτικοί: Μανιάτη Χριστίνα (ΠΕ02)
Χατζήπαπα Μαριάνα(ΠΕ02)
Δαλαμήτρου Μαρία(ΠΕ06)

Τίτλος 2ης εργασίας:

“Υψηλά Αλώνια» : το σήμα κατατεθέν της   Πάτρας”

 

Ονόματα των συγγραφέων – μαθητών/τριών

Γκοτσόπουλος Γιάννης , Κοψίνη Μιχαλία ,Κουτρούλης Κωνσταντίνος, Λαμπίρης Νικηφόρος, Λιούρδης Άγγελος, Μπερερής Σπύρος, Νικολετάτος Αντώνης , Παγώνης Γιάννης, Πανουτσόπουλος Θανάσης, Παρακεντές Θανάσης, Παρασκευόπουλος Αλέξης, Παρασκευόπουλος Γιώργος, Σοφιανόπουλος Θοδωρής, Σταμόπουλος Γιώργος , Σταυρόπουλος Μάριος

Επιβλέπων Εκπαιδευτικός: Χρήστος Φελούκας (ΠΕ02)

Συνεργάτες Εκπαιδευτικοί: Ζάρα Μαργαρίτα(ΠΕ01)
Σαμπαζιώτης Μιχάλης (ΠΕ03)

Τίτλος 3ης εργασίας:

«Το Καρναβάλι της Πάτρας»

Ονόματα των συγγραφέων –μαθητών/τριών

Αιχμαλωτίδη Μαρία, Βαρβατσούλη Βασιλική, Βγενοπούλου Θεοδώρα, Γαλανού Ασπασία, Γραμματικοπούλου Θεοδώρα, Κατσαντώνη Αθηνά, Κοντογιαννάτου Άρτεμης, Μητροπούλου Δήμητρα, Μπερδένη Νικολέτα, Παναγιωτοπούλου Κατερίνα, Σωτηροπούλου Μαριάννα, Τζανή Καλομοίρα

Επιβλέπων Εκπαιδευτικός: Σαλούστρου Ελένη (ΠΕ04.04)

Συνεργάτες Εκπαιδευτικοί: Δαβάνου Βασιλική (ΠΕ03-ΠΕ86)
Πανταζοπούλου Ελένη(ΠΕ03)

Τίτλος 4ης εργασίας: 

«Η Ντοπιολαλιά των  Πατρινών»

Ονόματα των συγγραφέων – μαθητών/τριών

Βερροίου Βασιλική , Βουκελάτου Βασιλική ,Θωμά Νεκταρία, Ηλιομαρκάκης Σταύρος, Κανέλλου Ειρήνη, Κουρπουανίδη Κωνσταντίνα, Κωνσταντοπούλου Δήμητρα-Ελένη, Λαμπίρης Βλάσης, Λιάπης Ανδρέας, Μούγιου Αγάπη, Νικολακοπούλου Αγάπη, Παγώνη Αιμιλία-Άννα, Στεφανόπουλος Γιάννης

Επιβλέπων Εκπαιδευτικός: Σοφία Μανωλοπούλου (ΠΕ02)

Συνεργάτες Εκπαιδευτικοί: Ραβαζούλα Γιώτα(ΠΕ02)
Πελέκης Χαράλαμπος (ΠΕ 86)

Εργασίες Α΄ Τετραμήνου Λογοτεχνία

Οι μαθητές/τριες  των τμημάτων Α1 και Α3, κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου,  με την παρότρυνση και επιμέλεια της καθηγήτριας τους Πετροπούλου Σταυρούλας ,εκπόνησαν μια πρωτότυπη εργασία (ομαδική ή ατομική) στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας.

Συγκεκριμένα δημιούργησαν το δικό τους  βιβλίο για ένα λογοτεχνικό έργο που μελέτησαν, δανειζόμενοι/νες  βιβλία κυρίως από τη Σχολική Βιβλιοθήκη, με αποτέλεσμα  τη σύνδεση των μαθητών/τριών με την ελληνική και την ξένη λογοτεχνία, αλλά και με τον χώρο της Βιβλιοθήκης, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα την αξία της συνεργασίας προκειμένου να επιτύχουν τον τελικό στόχο τους. Ενδεικτικά παρουσιάζονται εργασίες των μαθητών/τριών και από τα δύο τμήματα.

Εργασίες Λογοτεχνίας